Sunday 4 September 2011

Berdosa sangat aku hari ni

Alrite, I call this as super takde idea tapi masih mahu mengarang. (watdehel!). First of all, this is not my first entry as before this memang sudah ada satu blog yang dah berkubur camtu je. Please blame me for being so jakun, sebab delete semua gambo dalam google+ yang rupa rupanye adelah gambo2 dalam blogku. Jadi, blog tu da tak dapat diselamatkan sebab yang tinggal hanyalah penulisan tanpa imaji.
Let's REstart with mengarut merapik meraban tentang aktiviti sepanjang cuti Aidilfitri. Raya kali ni, aku banyak habiskan masa dengan bergulung kalah tenggiling atas katil. Yes, I'm the super malas punye version of anak dara. Dok rumah dan tapau tido separuh mati dan online sebaik saja bukak mata. Facebook has become boring and more boring from time to time, percayalah. Tapi tu jugak yang dibukaknye sebab da takde menda nak buat kan. Nak update player fantasy football, minggu ni takde game BPL, so have to hold until end of next week. Yes, aku peminat bola sepak.
Hari ni, Ajad balik dari kampung (YAY!LOMPAT BINTANG) and we went to The Curve, Damansara. Watched Final Destination 5 tanpa 3D dan ke akhirnya aku rase sangat bernasib baik tak menonton dalam 3D version. You know why? Dari rate 10, rasenye aku leh bagi rate 4 je kot. Totally bosan nak mati, predictable, well, it's FD number 5 for god's sake..,and mati katak macam FD-FD yang sebelum ni. Jalan cerita yang sangatlah senang nak jangka. Dikumpulkan kesemua filem FD, still aku rasa FD2 adalah hasil terbest. Perasaan terganggu bukan sebab scene-scene dalam movie, tapi mata ni automatically asyik terpandang couple seat hujung skali, which was just next to us, dok syok wat movie sendiri dalam cinema. BRAVO TO MELAYU BERTUDUNG.

Cite pasal minah tudung ni, aku bukan nak cop melayu bertudung ni semua sama, this might sounds judgemental, but hey, sape dapat sangkal, imej bertudung adalah more to fashion sekarang? Most of perempuan melayu skarang are so HANA TAJIMA wannabe. TAJIMA apenye, TAJI MENAJI? I'm one of Hana Tajima punya peminat, even tho aku tak bertudung or geng scarf terlilit belit should I say. But to see tonnes of her wannabes, seriously meluat dan sesak otak. You are so obses and wanna be like her so much, tapi sumpah tak jadi. Kiri kanan depan belakang penuh ngan scarf lilit lilit ok. Phenomenal and I'm sick of it. Too much! Hanging out with Ajad tadi memang fully loaded of dosa mengutuk orang lalu lalang. Mana nak tahan dengan geng gedik amek gambo beria padahal background ntah ape ape, dengan the jinjangs sebok bergambo background bunga taik ayam keliling air pancut kat The Streetnya, dengan geng beg silangnya, tambah lak yang jenis tak kenal siang malam dok pakai spek Rayban Downtown, dan of course, geng perempuan Hana Tajima wannabes. Adakah aku yang tak up to date, atau diorang ni yang dah jadik mangsa fesyen? Kengkadang aku sendiri confused. Shud I be in that group, or shud I stay and be myself, and just don't bother about them? Tapi cemane untuk aku tak amek kisah? Dah memang menyakitkan mata aku, terpaksalah aku kutuk jugak. Memang berdosa kan aku?


Nasib baik ada kerusi urut ni, hilang sket stress kami =)
Bye bye for now~

No comments:

Post a Comment