Monday 16 January 2012

Mari Menambah Ilmu

Aku memang ada satu tabiat yang suka masuk bookstores dan belek-belek buku. Time sekolah dulu memang almost every week aku melapuk berjam-jam kat Kinokuniya KLCC, dan sampai sekarang aku merasakan bau kedai buku memang best. The truth is, kat Malaysia, buku-buku sangatlah mahal harganya, except for kalau korang berminat untuk purchase buku yang tak membina minda, sorry to Ahadiat Akashah and the geng. I'm not into local novels, lantaklah kalau ada yang nak cop aku TAK SEDAR KE DIRI, duit aku bukan duit korang pun. Latest, pergi ke Borders The Gardens dan nampak satu buku yang menarik dan harganya oh murah! Aku budget harganya turun sebab nak habiskan stok kut..Sorry to say, aku faham kenapa rakyat Malaysia tak rajin membaca, cause of the price, fucking mahal! Satu novel RM40-50, gile kau! OK, adalah mahal bagi aku.. And yet, the government sebok gile kempen suruh rakyatnye membaca, nak baca ape menda? MANGGA? URTV? Yang tu murah lah, ceritanya pun murahan.
Buku yang aku beli ni, tebalnya Nauzubillah..jenuh nak habiskan ni..Dah seminggu aku beli, but baru masuk chapter 2.. Yeap,pelan-pelan kayuh,hehehe. It's a biography, tulisan Philip Norman bertajuk JOHN LENNON - The Life. John Lennon from The Beatles. Aku sebenarnya not fanatically (ada ke perkataan ni?)  into The Beatles, but I do listen to their songs.. And opportunity untuk memiliki biography John Lennon dengan harga murah adalah satu peluang keemasan. Harganya cuma RM29.90!!! YAY!!!!
Jadi, sikit demi sikit lah aku membaca buku tebal ni, dari tak baca langsung kan.. Dan dari aku baca gossip-gossip artis yang murahan, baik aku baca memenda camni, chewah!! 

No comments:

Post a Comment