Thursday 1 December 2011

APE KE FUCKNESS NYE WIFI DI KAWASAN GOMEN?

Hallo...
Yeap, hari ni aku mengambil keputusan muktamad untuk pegi ke Klinik Kesihatan Gomen after berbulan-bulan dapat bertahan dengan masalah Carpal Tunnel Syndrome ni. Sebab skarang sudah sumpah sangat sakit, so, terpaksa jugaklah aku membuang masa berjam-jam untuk dapatkan giliran jumpe doktor. PS: Orang Gomen tidak suka buang masa ye.. Klinik KEsihatan Putrajaya as usual, penuh pesakit (kat sini derang panggil pesakit as pelanggan, meaning PATIENTS adalah CUSTOMERS). Aku kurang bersetuju dengan penggunaan panggilan PELANGGAN instead of PESAKIT. Sape datang sini untuk beli MILO 3 in 1, atau Beras Jasmine Super 5, atau untuk check-in rumah urut? Datang untuk mendapatkan rawatan sebab KURANG SIHAT adalah lebih sesuai jika dipanggil sebagai PESAKIT. Tu pendapat aku lah kan, pendapat orang lain PEGILA MAMPUS. Sampai-sampai je, teruja sebab handphone baru je upgrade ke version yang lebih canggih manggih, so nak test kepantasan Wifi kat sini. KLINIK KESIHATAN PUTRAJAYA ada perkhidmatan WIFI percuma, kelassssssssssssssssss kau Jah...~~ Connected to Wifi, terus nak update FB and Twitter. HARAM JADAH kene blocked! Memula aku ingatkan handphone ni yang sengal, terlintas di hati kecilku ni nak tempeleng handphone aku dalam sedas dua.. Skali aku try bukak fantasypremierleague, leh la pulak. Aku memang sedikit buta IT, so try lagi sekali untuk bukak FB dan Twitter. Kali ni kompom memang kene blocked.
Budget-budget bijok, aku try kat laptop lak. Pesanan kepada sesiapa yang menyerah diri ke klinik kerajaan, silalah bawa sebarang bentuk hiburan kecuali raket badminton (takkan korang nak main badminton kat sini lak), sebab sangatlah bosan, penuh pesakit dari pekerja-pekerja Gomen, lebih parah kalau hari Khamis ni, sebab pekerja Gomen lelaki kena pakai baju batik. FUCKNESS habis! Dan seperti biasa golongan ber T-shirt, jeans dan berkasut canvas akan dipandang lekeh, macamlah derang style sangat. Juboq hangpa la. So, aku on laptop, cucuk broadband dengan harapan dapat get through. Tunggu punya tunggu, skali broadband terus takleh detect connection, lagi cilake kan.
Nasib baiklah dapat bukak blogspot ni. Ade jugak tempat aku leh merepek meraban tak tentu ke arah. Skarang aku tau kenapa pemikiran derang ni tersangatlah KUNO, ORTODOX dan digelar SERVANTS. Pakai batik, ingat smart ke? Pastu pandang orang lain macam ape je. Bila staf klinik datang nak on TV, eksaited la konon kan. Skali sepanjang 3 jam aku menunggu giliran, asyik tengok rancangan Kementerian Kesihatan yang tahun bile punye ntah, time tu Yusmal pun takde uban lagi, dan aku rasa Maznah Zulkifli pun baru 1st period. Fucking kuno gile, end of show kekunun ada kuiz, hadiah TV Box 16 inci, korang bayangkan la tahun bile nye rancangan tu. TOLONGLAH!!!!!!! Jangan sempitkan minda diorang ni, kesian aku tengok..Dahlah bodoh, belagak lak tu!  BODOH tak habis-habis!

No comments:

Post a Comment