Wednesday 22 May 2013

Mari memasak cara pemalas seperti aku

Sebenarnye dah lame dah try wat mende alah ni.. Tapi sebab ade orang mintak resepi, aku pun post la ala-ala professional gitu..hahahaha
Ini sebenarnye resepi chicken cordon bleu tapi kalau bebetulnye kene baked dalam oven.Rajin lak aku nak setting oven, so aku goreng je.
Bahan-bahannye : 
> Ayam (senang beli yang boneless)
> Chicken ham (aku taruk turkey ham)
> Telor
> Tepung gandum
> Swiss Cheese (aku tak ketemu ini cheese,so aku pakai mozarella je,hahaha)
> Bread crumbs
> Minyak untuk menggoreng
> Cungkil gigi (bukan untuk cungkil gigi korang)

Dan inilah cara-caranye:
> Memula aku ketuk ayam bagi leper sebab senang nak stuffed kan intinya nanti.
> Goreng turkey ham tu tak payah sampai garing, goreng sesedap rase pun hokeh je..
> Pastu taruk turkey ham tu kat atas ayam, atas ham tu taruklah cheese selagi korang rase muat.Jangan sampai nak gulung nanti takleh lak.
> Lepas dah taruk ham ngan cheese tu, gulunglah ayam tu, dan kasik taruk itu cungkil gigi supaya tak terburai lak isi perut ayam tu nanti..
REMINDER!!! korang jangan lupe lak remove cungkil gigi tu pas adh goreng,ade lak kes tercekik cungkil gigi kene gi klinik lak kang!
> Memula memang renyah keja nak menggulung ni..tapi pas-pastu ok dah...
> Sediakan telor (pukul itu telor), tepung gandum, dan breadcrumbs
> Maka bermulalah sesi celop mencelop.. memula celup kat tepung gandum dulu, then celop kat telor last skali golek golek mesra kat breadcrumbs, dah tu goreng la...
> Sila gunakan api perlahan kalau korang menggoreng sebab satgi yang luar dah hangit, ayam kat dalam dok mantah lagi.
> Dah siap goreng, cabutlah cungkil gigi tu...
> SIAP!! leh dimakan dengan sos blackpepper atau sos cendawan... Disebabkan aku maha pemalasssss, aku cicah ngan mayo dan sos cili je,hahahahaha...
Yang feelnya, bila tarik cheese tu jadik cam iklan Pizza Hut, pergh!!!!
Mozarella Cheese, Turkey Ham dan Boneless Chicken
Tooo dia dah siap..kalau tak sedap jangan salahkan aku,hahaha




No comments:

Post a Comment