Thursday 31 January 2013

it's a whole new life

Hai semua orang..(amboi macam ramai je yang baca kan...hahahaha),
Pejam celik pejam celik, dah 2 bulan lebih aku jadik seorang ibu.. A mom to the most adorable Shakira Alisya (harus puji anak sendiri,kahkahkah).. Honestly, it's a whole new process for me, and I'm currently adapting it bit by bit.. Jadik seorang ibu yang bekerja memang sumpah sangat letih.., lesu dan agak rushing here and there... Tiap hari have to leave home at 6am.. (sobs sobs), terpaksa bergelut ngan ke'home-sick'an aku sampai kol 3.30ptg.., balik tengok Kiera memang sangat membahagiakan walaupun mata ni bagai digam-gam... FYI, Kiera rajin bangun dalam kol 3am - 5am camtu.. Yay!!!! welcome Panda eyes! Selalunya mesti akan terjaga bila dengar bunyi dia isap tangan dia.. CROTTTT CROTTTT!!! gile enjoy macam tangan dia tu ada flavour Meatballs kat IKEA lak kan! Aku yang tengok ni pun cam terliur je bile dia wat camtu,hahahaha...
Skarang ni aku terpaksa mengucapkan selamat tinggal dunia balik lewat malam, dunia tengok wayang, dan dunia bersukan, FOR TIME BEING ye...sementara Kiera is still very tiny.. Nak kuar makan pun kene consider tempat tu cemane... (iyolah tu,padahal tiap minggu pun kat Pojok,hahahahaha) dan semestinya jauh dari perokok! Sila take note ye Encik Ajad!
Apepun, watching her growing up day by day, memang wat aku rasa sangat sangat happy dan kalau leh tanak lepas pandang walau sikitpun progress dia.. ;) Tak kisahlah kalau kena bangun 2-3 kali dan mengantuk kat opis, everything is just for her.. Cheeeeewahhhhh!!! memang motherhood sangat statement aku ni kan! Hahahahaha~~~



No comments:

Post a Comment