Monday 9 July 2012

Malaysian attitudes on pregnant lady

Sejak jadik wanita hamil ni, aku memang over-concerned pasal attitude orang sekeliling, either positive or negative. (MOSTLY NEGATIVE LA, HUH!)Dan honestly, Malaysian memang ada masalah attitude dan takde civic awareness langsung, atau lebih pasar aku kata "BODOH KURANG AJAR". Disebabkan aku dah beberapa kali mengalami situasi yang sama, dan aku memang yakin the same thing happen to other preggers as well. Jom kite cekidout :

1. Kalau ko nak lintas jalan,even kat zebra crossing pun,jangan harapla kereta yang lalu tu nak berenti.
2. Time nak lintas, walaupun still jauh lagi, amboiiii terus tekan minyak nak wat-wat nak langgar. Ape ke  BARUAnye semua itu?
3. Kat shopping complex, beria tolak-tolak nak pilih baju, at last ko tak beli pun!
4. Perot yang dah kedepan ni pun still lagi ade mat mat rempit dok sweet sweet macam haram! Ingat aku suke ke?
5. Time ni la memang ramai yang nak wat-wat bijak,bagi tips itu ini. OK ada yang aku appreciate, tapi ada yang macam...WHAT THE HELL? Macam ko sorang je yang pernah beranak pinak lak kan!
6. Clearly perot aku memang sangat obvious kelihatan,but still have to asked for help mase nak beli katil kat IKEA. Kalau tak derang suh angkat sendiri.Do I have to make it clear.."saya pregnant, leh tak tolong angkatkan ke trolley?" HAIHHH~~~

Memang banyak lagi yang aku sendiripun tak ingat nak list downkan..But as usual, bersabar...dan bersabar... dan senyummmmm sampai lenguh. Kenapelah memenda simple camni pun we as malaysian takleh nak tanam dalam diri masing-masing? SEDIH!~ dan sangat Dunia ke-3! huh!

No comments:

Post a Comment