Wednesday, 1 August 2012

week 23 di bulan Ramadhan

Hi,
I'm just a proud "mom-to-be" yang sudah masuk minggu ke-23..Of course super-eksaited tapi dalam mase yang same sangat-sangat nervous menanti hari-hari yang bakal datang. Isnin aritu pegi scanned dan sudah nampak muka dia sikit-sikit..(Ajad is so tak berimaginasi sebab takleh pick-up which one is mata,which one is hidung and which one is mulut).. Overall, semuanya normal, waterbag mencukupi, uri berada di tempat yang betul and the best part is.... kami sudah tau jantina baby kami..WEEEE!!!! Although bukan 100% confirmed,tapi doktor kata sudah 99% confirmed baby *TUTTTTT*, hahahaha~~
Sekarang ni hari-hari aku leka tengok perot sendiri, nak pulak bile dia menendang..Nampak perot terbonjol sane-sini..Sangat-sangat menghiburkan. I'm sure bile dia dah keluar nanti, aku akan mengalami Sindrom Selepas Bersalin. Mesti rindu dengan tendangan-tendangan wushu dia..
Week ke-23 ni jugak,aku kena amek suntikan ATT (which is untuk kancing gigi)..OK,call me whatever, tapi sumpah sakit. Aku pernah banyak kali kena cucuk jarum tapi yang ni memang sakit. Sampai sekarang rasa lagi sengal-sengalnye, urgh!!!! benci!benci!benci! Lebih membencikan, next month kena amek 2nd shot..haish!!~ What to do, anything for you Budak Kecik. Time nak amek ATT shot tu,doktor tu leh lak tanye, cucuk ni tak batal puasa kan..D'uh~~ OK,first aku rasa dia just nak test aku..Second, dia nak perli ke ape ke aku pun tak tau.. Doktor tu agak tak hygienic OK, sampai deodorant pun tak pakai gamaknye, sebab B.O dia sumpah dahsyat. Aku tetap berusaha untuk puasa..Setakat ni baru sehari terkantoi,tu pun sebab muntah-muntah..Kalau tak, pening-pening tu biase la, tapi masih mampu bertahan lagi..BERUSAHA!!! Sebab aku tak kuasa nak menggantinye nanti...
Apepun, lepas ni, memang preparation aku ngan Ajad akan lebih tertumpu pada si kecik ni.. Lepas raya je, memang focus pada baby shopping spree la jawabnye..Walaupun kitorang dah sedia maklum yang lebih eksaited bab-bab shopping ni adelah MAK aku,hahahaha!!~

Till then, selamat menjalani ibadah puasa hokeh!!Dan untuk pertama kalinye, aku mengreveal, inilah dia baby kami di usia 23 minggu,hehehe.. OK, lemme explain..Yang side kiri tu adelah muka dia, which is kalau korang leh imagine,leh nampak mata, hidung ngan mulut dia.. and the right side one adelah tulang paha dia.. =)






Friday, 13 July 2012

11hb Julai adelah bulan ke 8

Dua hari lepas dah genap 8 bulan kami kawen.Wee...~~

Untuk kesekian kalinya, dear Ajad, thanks for all the warm hug and kiss to comfort me.. Thanks for always be by my side when I'm in need and for always keep cool when I'm trying to carik pasal..At the same time, aku yang sudah preggy 21 minggu sudah semakin susah nak tido lena..Asal kol 3pagi je 'dia' start la nguet nguet.. Ni ada harapan jadi penggerak setia time aku tido nanti nampak gayanye.. (Takpe, pass baton ke 'ABAH' nanti),wahahaha!!~

Til then, love you Ajad, much much dan marilah kite bersama-sama mengembangkan badan masing-masing, hihihi!!~
Aku dizaman sekeping
Konsert Morrissey in Spore - dua2 dah gemok!
 *P/S: Esok, 14 Julai 2012 adalah tarikh genap setahun arwah Avroco Nasir kembali ke Rahmatullah..Al-Fatihah~~
Avroco Nasir - R.I.P 14th July 2011



Monday, 9 July 2012

Malaysian attitudes on pregnant lady

Sejak jadik wanita hamil ni, aku memang over-concerned pasal attitude orang sekeliling, either positive or negative. (MOSTLY NEGATIVE LA, HUH!)Dan honestly, Malaysian memang ada masalah attitude dan takde civic awareness langsung, atau lebih pasar aku kata "BODOH KURANG AJAR". Disebabkan aku dah beberapa kali mengalami situasi yang sama, dan aku memang yakin the same thing happen to other preggers as well. Jom kite cekidout :

1. Kalau ko nak lintas jalan,even kat zebra crossing pun,jangan harapla kereta yang lalu tu nak berenti.
2. Time nak lintas, walaupun still jauh lagi, amboiiii terus tekan minyak nak wat-wat nak langgar. Ape ke  BARUAnye semua itu?
3. Kat shopping complex, beria tolak-tolak nak pilih baju, at last ko tak beli pun!
4. Perot yang dah kedepan ni pun still lagi ade mat mat rempit dok sweet sweet macam haram! Ingat aku suke ke?
5. Time ni la memang ramai yang nak wat-wat bijak,bagi tips itu ini. OK ada yang aku appreciate, tapi ada yang macam...WHAT THE HELL? Macam ko sorang je yang pernah beranak pinak lak kan!
6. Clearly perot aku memang sangat obvious kelihatan,but still have to asked for help mase nak beli katil kat IKEA. Kalau tak derang suh angkat sendiri.Do I have to make it clear.."saya pregnant, leh tak tolong angkatkan ke trolley?" HAIHHH~~~

Memang banyak lagi yang aku sendiripun tak ingat nak list downkan..But as usual, bersabar...dan bersabar... dan senyummmmm sampai lenguh. Kenapelah memenda simple camni pun we as malaysian takleh nak tanam dalam diri masing-masing? SEDIH!~ dan sangat Dunia ke-3! huh!

Wednesday, 4 July 2012

20 weeks and Awan Mulan

Minggu ni adelah minggu yang ke-20 (approx) aku menjadi wanita hamil (ayat sopan gitu sebab taknak guna term MAK BUYUNG,hahaha)..So far,memang sickness tu dah banyak berkurangan berbanding awal-awal pregnancy, memang menyembah bumi aku, surrender habis. Cuma bila dah masuk 2nd trimester ni mulut tu tak berenti nak ngunyahhhh je. Lambat sket je ngunyah,siaplah aku, pening muntah bagai. Sepanjang aku mengandung ni,nasiblah takde ngidam ape-ape yang pelik, ngidam makan pulut kuning ke,ngidam handbag Hermes Berkin ke,hahahaha... Kalau ada pun,yang tak susah nak carik (Baik sungguh anak mama ni,tak mintak yang bukan-bukan,chewahhh)..
Apepun, dalam keadaan macam ni lah,banyak lak program dihujung minggu. Seperti biasa, aku joinkan aje.. At least ade jugak eksesais mendaki tangga kat Sg. Gabai ngan menikmati nature kat Awan Mulan,Jelebu. Cite pasal Awan Mulan, memang superb, tenang, cantik, dan hijau.. Cuma agak costly untuk golongan pertengahan macam aku ni kan,hehehehe... Rumah yang kitorang amek tu regenya RM600 satu malam untuk max 4 orang, tapi siyes cantik. Tido mengadap hutan,takde tingkap, memang ohsem. Rase macam aku nak request kat Ajad suh bina sebijik kat dusun pak mertua aku nanti,hahahaha...
Baru-baru ni, aku pergi monthly check-up routine kat Klinik Alam Damai dengan Ajad. Tiap kali datang hari check-up,kitorang berdua memang jantung berdebor-debor dong! dong! dong! dong! Untuk 1st baby memang camni kot perasaannye. Memang tak sabar nak tengok progress baby, kalau leh nak beli mesin scanner tu,aku nak scan hari-hari kat rumah,hehehehe... Dan yang lebih mendebarkan, kami masih belum dapat pastikan gender Si Kenit (gelaran mama aku bagi) dalam rahim aku ni, walaupun dah masuk 5 bulan. Ni kes malu ke kes saje nak bagi seprais,aku pun tatau. Ade jugak Dr. Mazlah bitau dalam 70% ialah baby *TUTTTTT*, tapi tu masih tak meyakinkan aku. Nampaknye kami terpaksa tunggu lagi beberapa minggu untuk memastikan lagi skali gender dia..Sigh~~~~
Tapi, the best part is, baby membesar dengan normal dan sihat, dah pandai luruskan kaki and asyik sujud je..Amboiii kuat sujud anak aku,hahahahaha... Berat badan aku pun dah 58.3kg (WAAAAAAA!!!!!), memang jenuhla aku nak kurus balik nanti...Dan dalam beberapa hari ni, aku dah mula rase perot ni dijentik-jentik..Adekah itu pergerakan dia? Waaahhhhhhh, siyes jadik jakun! Dan sangat happy,ngeee~~~
Akhir skali, kita layan gambar-gambar Awan Mulan dalam 3-4 keping,hehehehe...







Tuesday, 12 June 2012

semalam sudah 7 bulan

Yay!! Semalam, 11 June 2012, kami sudah kawen selama 7 bulan...Ngeee~~ Dan lebih happy bile aku sudah preggy 4 bulan lebih camtu..Hehehehe!!~~ Ajad sangat over-acting excited, tiap malam pun bercakap ngan perot aku,haha! I'm super duper in love with you, dan jangan risau tentang kegemukan sebab bile baby dah kuar nanti, you akan automatically kurus,hihihi...
Pengalaman ada another person dalam perot comel aku ni akan diceritakan dalam entry-entry lain dikala aku tetibe rajin tak tentu pasal nanti, hehehe..

Til then, bye bye!

Aku yang kehamilan 3bulan lebih masa ni

Tuesday, 22 May 2012

Be safe in God's hands

R.I.P Robin Gibb. Abah is a fan of Bee Gees and I've been influenced by him.. You're now in God's hands and leaving us with your beautiful voice.. =(
Founder of The BeeGees : 1949 - 2012

Wednesday, 2 May 2012

early half-year celebration

Bulan ni sudah hampir mencapai setengah tahun kami jadik pasangan sudah kahwin. Woohoo!! Sekejap je dah setengah tahun.. Dan hopefully akan jadi sesuatu yang super-special even though it might be few days kedepan dari tarikh sebenar.. Please,please,please make this one come true.. Jangan last minute cancelled, seriously I beg u Morrissey!!~
This time, we'll celebrate our half year marriage di konsert Morrissey live in S'pore.. WOOHOO!!!!! (tarian rancak serta merta)..